torsdag 26 mars 2009

Sista inlägget om hockeyn ?

.

Är inte riktigt redo att släppa matchen i tisdags i alla fall.
Märkligt nog!

Satt och läste Tommy Bäckmans "analys/matchrapport" från matchen och insåg att där har vi något så ovanligt som en optimistisk AIK:are (verkligen oväntat), men hans penna är nog inte bara styrd av hans egna tankar då han sitter på den officiella sighten förstås.

I den bästa av världar går hans längtan in, men som jag sagt förut; klarar vi inte av att slå Västerås och Växjö även på en dålig dag så har vi ingenting i elitserien att göra. Själv skulle jag få gömma mig i en vecka efter en storförlust mot Luleå, och då följer jag hellre EMD:s Sverige turné.

Det blir nog tyvärr minst ett år till i skuggan av de stora.

En liten tanke bara:
Jag gillar Roger Melin, inget snack om den saken, men ...
Nu är det andra gången under denna kvalserie som han plockar målvakten alldeles för tidigt enligt min mening. Det är fan inte modigt, tufft eller bra coaching.
Det är bara dumt och det har dödat matcherna ordentligt.

Bara slump! säger ni.
Det kunde lika gärna fallit väl ut, fortsätter samme analytiker.

Bullshit! svarar jag.
Vad har hänt både dessa gånger. Istället för ett gediget Power-play med bra tryck mot motståndarkassen, så har AIK:arna varit livrädda för att tappa pucken. För de vet att då är matchen definitivt över. Detta hämmade hela PP och det naturliga trycket försvann, sen att man fumla bort pucken i det läget och ett baklängesmål kommer är en jävligt naturlig följd av det.

6-3, 10 minuter kvar, power-play, faaaaaaaaaaaan ... de hade redan prickat in 2 mål i PP under matchen, chanserna var stora att sätta en i alla fall. 6-4 med låt oss säga 8 minuter kvar ... vem fan vet vad som kunde ha hänt då ....

Idiotisk coaching, enligt min syn.

.

Inga kommentarer: