tisdag 14 juli 2009

Tillbaka på Råsunda

.

Det var ett tag sedan nu.
Ett tag sedan jag skrev och ett tag sedan jag var på Råsunda.

Men igår var jag tillbaka - östra r 18 p 33 - och som jag njöt.
Fick rysningar av vår "nationalsång" och fortsättningen blev inte sämre.

Vilken jävla match!

Något skönspel pratar vi inte om här, men dramtatik och spänning - massor!

Göteborg såg blekt ut, i första halvlek hade de inte ett skit och med något vassare avslut hade vi haft 3-0, men det jag förutspådde inför säsongen visar sig alltmer tydligt - vi behöver en striker som levererar. Obolo kaninte både lira fram och avsluta alla anfall själv. Mutumba visade med en aldrig så lysande självklarhet att han inte är en anfallare. Hur mycket vi i publiken än skirker så var han offside nära 300 gånger igår. Förbannat oskickligt enligt min mening. För övrigt såg han tung och långsam ut igår, behöver nog komma mer i form efter skadan.

Andra halvlek blev som bekant något annorlunda. Duleee vaknade till och gjorde sedan en jävla juniormiss. 50/50 my ass . I straffområdet agerar en spelare med Dulees klass inte så (han sög för övrigt hela första halvlek). Ortiz och Bojan var de lysande stjärnorna på mittfältet i första, även om Bojan blandar suveräna aktioner mot ... hmm ... sämre. Özkan låg så långt ut till höger att kioskbrudarna fick autografer av honom på de intima ställena och Dulee kunde knappt ta emot eller leverera en passning, vi hade ett mittfält bestående av två just då.

Eftersom Mutumba lirade som ett tjockt stycke fett på topp, så var det dags att göra ett anfallsbyte - Stahre plockar då ut BOJAN - okej ... bra val liksom.

Roligast igår var ändå ramsan - Tobbes farsa har inga pengar!

Minut 66 - Straff - Utvisning - F U
Jag var så säker på 1-1 att jag kunde sålt min högra testikel för en kall Zlatopramen.
1-1 följt av 1-2 och åter igen ett nederlag mot fiskarnas vänner - typiskt när jag för en gång skull gästar huvudstaden och beträder helig mark.

Öhrlund ville annat och Tobbe sköt lika kraftfullt som Glenns avlöning.
Vilket vrååååååååååååååål!
Sjukt mäktigt och underbart att få delta i.

Resten av matchen blev kamp, en kamp som AIK stog starkast i.
Jag var stolt över AIK i måndags och mitt svarta hjärta sov gott den natten.

Tack för en underbar match och för helvete ...

... RÖR INTE VÅRT RÅSUNDA!

.

Inga kommentarer: