måndag 2 november 2009

STOLTHET !

.

Idag känner jag bara stolthet och glädje.

Det plingade vilt på mobilen igår och även under den ännu tidigt påbörjade dagen har jag fått många gratulationer. Jag har fått många gratulationer. Den manlige förskoleläraren var den första att gratulera mig imorse då jag lämnade lillbus och sen har det radats upp då jag långsamt och majestätiskt glidit in på arbetet med en mycket nöjd min (AIK tröjan gick ej att bruka idag då diverse drycker hamnade något snett i andra halvlek), men min nöjda min säger allt idag.

AIK gjorde det!

Jag bor på en ort där AIK:are är lätträknade och där en AIK:are ofta får stå till svars för det mesta av allt skit som händer kring fotbollen och då spelar det ingen roll vilket lag som gjort vad, det blir ändå som Hegefors säger "Sveriges värsta supportrar", vilket alla vi vet är stort jävla BS.

Alla här vet att jag är AIK:are och alla vet att jag kommer från Stockholm och det bär jag gärna med mig och oftast i motgång, men jävlar inte idag.

Idag är det en annan dag.
Idag är det den bästa dagen under 2009.
Idag är det AIK som regerar.

Tack Mikael Stahre för att dul lyckades med det ingen trodde du skulle klara av. Var finns alla Norlings fans nu ... i hyllningskören till Stahre förstås.

Mikael Stahre visade sin kvalité som coachande tränare igår igen, då han lyckas vända matchen och sen plocka in den underbara Kenny Pavey som likt en mordgalen duracell kanin kör över göteborgare efter göteborgare och lyckas ta över mittfältet igen ... det mittfält som vi tappade i första och efter 1-1 målet i andra.

Stahre tog även in Tjerna och vad som händer efter det är bara för bra för att vara sant. En jävla Buster historia, en makalös sanning, en dröm i verkligheten.

Så jävla rättvist ... så jävla härligt.

Mutumba är helt jävla galen - vilken karaktär ... älskar sånt!

Idag är en bra dag - den bästa på länge.

Tack AIK!

.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Det har funnits måndagar som varit värre...

Da Dec sa...

... ett antal :D