tisdag 10 april 2012

Kalmar kommer få det tungt

Tillbaka efter ett längre uppehåll.

Efter en makalös hockeysäsong (som var över all förväntan), där AIK slog ut Luleå vilket gjorde min tillvaro betydligt enklare då jag numera bor mitt i Norrbotten. Att resonera hockey med Norrbottningar är som att försöka lära djurgårdare multiplikationstabellen.

Vi stöp på nästa norrlandslag, men det överlever jag.



Min inkomstrelaterade verksamhet rör sig annars om att lura små individer att stegvis bli bättre på olika färdigheter som är bra att kunna i det som kallas framtiden.

Därför gjorde jag ett specialschema för just dessa små Lulefans efter kvartsfinalerna spelats klart.

Tyckte själv att det skulle bli en mycket givande dag.









Vår
och fotboll

Jo, ni säger det ... men hos mig är det fortfarande en meter snö och minusgrader på morgonen. Skulle vilja lägga mig mot en solvarm asfalt och bara njuta av värmen och lukten som stiger upp från den. Ett vårtecken som jag kan sakna i den alltför naturkrävande miljön jag befinner mig i.

* Det finns asfalt här uppe också om nu någon betvivlade det ... under snön någonstans.

Två matcher har vi spelat (vi glömmer premiären för det var en usel match), men gårdagens match borta mot Kalmar visade mig en glimt av något som kan bli riktigt roligt denna säsong.

Försvaret stabilt och säkert, gillar verkligen Nisses kämpaglöd och ser inte gubben lättare och "snabbare" ut i år? Kanske en synvilla.

Mittfältet är säkert bakåt och faktiskt kreativt och fartfyllt framåt. Mutumba kommer göra en grym säsong i år "den satt väl i krysset", sköna dåre.

Anfallet - jösses så skönt att se att Borges lira. Ryser i kroppen då liknelserna med allas vår nummer 10 inte går att missta sig på. Vi har fått en högklassig anfallare till denna säsong. Underbart!


Kalmar däremot kommer få det så tungt i år, trögt, tråkigt och bondigt.

Nu väntar jag bara på bar gräsmatta så sonen slipper spela på sånt här underlag:



bild tagen 2012-04-09






Inga kommentarer: