tisdag 27 april 2010

AIK - kan vi strula till det mer?

....


Hur många gånger har vi inte hört uttrycket "Det här är AIK ... det skall blåsa i Sveriges största klubb" ... jag känner att den frasen börjar bli väl så mycket verklighet för oss nu än vad som kan vara bra för ett lag.

Jag börjar bli rent ut sagt förbannat less det här.

Som supporter och äkta gnagare (då menar jag född till det och inte någon jävla wannabe gnagare som liksom blev det när det gick bra eller någon annan skitanledning) . Jag sydde fan AIK prylar när jag hade syslöjd i en källare i Barkarbyskolan under 70 - talet och fick skit för det av de små äckliga djurgårdarna.

Förra året var glädje ... ren jävla glädje, men att AIK inte skulle göra någon satsning mot Champions League stog ganska snart klart och det kan jag fortfarande inte rikitgt svälja.

Ekonomi, säger ni?
Fixa BRA sponsorer, säger jag.

Finns mängder med rika AIK:are som kanske skulle slanta upp för en satsning.

Nå skit i det ... nu har vi ju andra roligheter att se fram emot. För med en Allsvensk start som är lika skön som att masturbera med sandpapper skall vi nu lägga till en detalj till som skall röra till det för oss ... en tränare HOPPAR AV!

Jo hoppar av. För vad än käre Stahre säger så är det ett svek. Ett avtal som bryts. Ett förtroende som bryts ... och det är aldrig vackert.

Orden "Jag ställer gärna min plats till förfogande" som Stahre uttryckte för drygt en vecka sedan, står i dag i ett helt annat motljus.

Nej ... jag är fan INTE nöjd med det här.

INTE NÖJD!

.

Inga kommentarer: