onsdag 7 april 2010

Äntligen höll det hela vägen ...

.

Varför blir det så här ... hela tiden just nu.

Jag är Jinxmannen ... jag ber om ursäkt för det, men så är det.

När jag inte har möjlighet att se AIK i hockeyn så vinner de och gör det lätt, men så fort jag bänkar mig framför tv:n så blir det antingen en katastrofmatch eller svettigt jämn som vi sen förlorar i slutminuterna "lex: leksand".

Igår kom jag hem sent och slog på hockeyn och fick glädjefnatt 2-5 i andra perioden. Mot Rögle ... borta ... alltså AIK ledde med tre jävla mål mot Rögle. Jag skrek rätt ut!

Sprang in i köket och fixade kaffe och några mackor ... nu skulle här njutas.
Tappar nästan mackorna när jag ser att det nu står 4-5 ... vad i helvete hände?

Hade jag sett fel?
Hur kunde Rögle göra två mål så snabbt?
Istället för en njutning blev det återigen en jävla mardröm, men denna kväll lyckades vi hålla distansen ut. Tacka Heino för det.

Jag jinxar alltså AIK nu när jag ser matcherna.
Det är alltså därför AIK inte gör några mål i fotbollen (för där ar jag sett varje minut). Det är inte Obolos fel, utan det är jinxmannen Dec.

Sorry alla ...

Inga kommentarer: