söndag 19 april 2009

Brommapojkarna - ett lag jag inte kan tycka illa om

,









.
Brommapojkarna !

Ett lag jag fruktade när jag spelade pojkfotboll med IK Bele.
Ett lag som samlade ihop många unga bra spelare runt om i Västerort.
Ett lag som en kille i kvarteret där jag bodde blev värvad till och fick fotbollskor och annan utrustning gratis av. Han blev hämtad av en ledare till varje träning, vilket för oss andra var rena lyxen. Avundsjukan lös.

Vi spelade mot BP då och då och fick ganska hårt med stryk.
De var grymma. Riktigt jävla bra pojklag hade de då och så är det väl även nu.

Idag var det då match mot AIK på Grimsta - som fan inte skall kallas fotbollsplan. Vilken öken, skulle man kunna säga och jag tror att en del av våra kära AIK spelare trodde de var på en sandstrand ett tag där i första halvlek, speciellt försvaret och mitten på mittfältet. Det var lite av strandraggar poseringar och korta lunkar hit och dit. Någon jävla energi fanns det inte.

* Jag är jävligt orolig för snabbheten hos vårt försvar. Vi kommer åka dit på många mål där om det inte stängs igen ordentligt.

Det blev en vinst tillslut, men jösses vilken dålig kvalité det var stundtals under denna match. Det går inte att skylla allt på planen. 10-15 meters passningar som inte går fram. Inlägg som var 30-40 meter fel. Tappade bollar, snubbel, bunkerslag ... ja fan riktigt illa.

* Ivan Obolo - tack för att du är kvar!

Det finns en hel del att förbättra, men som sagt ... fyra matcher - 9 poäng. Jag tänker inte börja med värsta klagosången ännu. Vi är med där uppe och det känns skönt. Jag har bara en fundering - Varför var inte Bojan med idag? Inte ens på bänken. Är han fortfarande skadad eller är det något annat?

.

2 kommentarer:

Danne sa...

Har du spelat i Bele? Det har jag också gjort mellan 1993-2003. Varierande sporter - främst fotboll och innebandy.

Ang matchen. Övertidsmål är fan det skönaste som finns.

Da Dec sa...

Jag spelade där några år tidigare ... en massa år.