söndag 5 april 2009

Premiär - Tre härliga poäng

.

Då var premiären avklarad och det var inte direkt något skönspel vi fick se, men det var tre sköna poäng och det är så härligt med en vinst i premiären.

















Den här mannen var gladast på hela Råsunda.

Trevligt att se Stahre börja med Matumba (som för övrigt gjorde en riktigt bra match). Mittfältet fungerade bra tycker jag. Kenny blir något ivrig ibland, men det är ju Kenny vi pratar om. Skönt att se Ortiz inte tappa boll så jävla mycket som han gjorde förra säsongen, vilket irriterade mig oerhört. Bolltapp på mitten av egen planhalva i uppspelsfasen är ett jälva otyg och det vill jag INTE se denna säsong.

En relativt tråkig match var det, men vi vann och det gjorde att timmarna och pengarna inte var bortkastade. Ska bli en spännande fortsättning den här säsongen. Känns som vi har något trevligt på gång.

Jos Hooiveld såg exakt så säker ut som hans rykte förekommit honom. Kommer bli en riktigt viktig kugge i AIK:s plan att erövra Sverige och peta ner bylagen från toppen.

Jag mår fint ikväll. Låt mig nu få se Södertälje gråta imorgon också, så känns det snart som rena julafton.

Inga kommentarer: