fredag 24 april 2009

I TOPP !













Det känns oerhört skönt.

Att få gå på arbetet med högt huvud och se de trötta arbetskollegorna i ögonen och med en liten vink mot kaffekoppen svagt antyda;

"Ser du vad det står här?"
"Mmmm vadå ... AIK "
"Nej ... det står allsvenska serieledarna eller just nu bäst i Sverige, så står det din anal fabet"

Långsamt glider jag iväg i korridoren och stöter ur mig ett magnifikt skratt.

Just nu är det sååååå skönt att vara AIK:are.
Det är i och för sig en ynnest att vara AIK:are alltid. För det bevisar att ens föräldrar inte tappade omkring en på köksgolvet när man var nyfödd, men ibland kan det vara mindre ljust att vara svart-gul.

Just nu är det så ljust att strålkastaren som brände sönder Jessica Almenäs inte räcker till för hettan från AIK:s märke. Vi lyser och leder och leder och vinner.

Och det roligaste av allt ... vi har fan inte spelat bra ännu ;D (eller jo mot Kalmar förstås)
Tänk när AIK börjar lira bra fotboll också.
Då jävlar!

Ivan Obolo - som jag älskar den mannen nu.
Lika mycket som jag önskade att Wilton skulle valt AIK, lika jävla mycket vill jag inte se denna man försvinna till sommare. Den risken ökar för varje bra match han gör tyvärr.

Helsingborg på onsdag - fan va kul!
.

Inga kommentarer: