onsdag 12 november 2008

Kan vi lugna oss nu

.


Jag vet att kampanjen gick åt helvete.
Jag vet att inget som ni i alliansen ville gick vägen, eller ...

Jag vet att frustrationen är hög och ilskan bubblar.

Men nu är det dags att stanna upp och tänka till.
Är det för AIK eller för er egen självkänsla som ni fortsätter?
Vill ni stödja en klubb som låter supportrar skrämma, hota och på det sättet få sin vilja igenom?
Vill ni tillhöra en klubb som via maffiametoder styrs underifrån?

Jag vet vad mitt svar på den frågan är:
Aldrig i livet!

Mitt hjärta har tillhört AIK i mer än 30 år och det finns ingen klubb eller kärlek (om jag bortser från kvinnan i mitt liv och mina barn) som är så stark som den kärleken. Låt mig få älska mitt lag, utan att behöva försvara handlingar från en liten grupp människor som leder ett gäng utan egna åsikter eller tankar. Ni som bara följer ... stanna upp och tänkt till!
Vill ni ledas hela livet?

Jag hatar våld!

Jag hatar sättet att hota om våld för att få sin vilja igenom.
Jag hatar sättet att inte kunna förstå och acceptera andras åsikter och att allt inte är svart och vitt.
Jag hatar att AIK dras in i det här igen.

Jag stödjer Mjällby och Hedman i sitt upprop.

Till er som inte kan acceptera att en styrelse faktiskt bestämmer riktnigen för en klubb:
Ni har protesterat nu!
Vi vet vad ni tycker!

Låt nu AIK få bygga upp sig igen för nästa säsong.
Låt Stahre och co få chansen.

Rikard Norling var bra, men han var ingen Gud.


.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Väl skrivet. Bra att Mjällby och "den andra" (har inte så mycket till övers för Hedman faktiskt) går ut och fördömer. Igår snackade jag med en AIK-polare som menade att Norling borde gå ut och fördöma. Lite väl mycket begärt, kanske.. ; )

Da Dec sa...

Jag håller med dig. Både det om den andre som vi har ungefär samma åsikt om, men Mjällby är alltid Mjällby.

Norling kommer aldrig gå ut och fördöma och det är faktiskt en av orsakerna till att vi är i det här kaoset just nu.

Anonym sa...

Håller med aikblogg men förbättrar: YTTERST väl skrivet!
Svartgul