torsdag 13 november 2008

Vi fortsätter se framåt

.

Det är vad vi måste och vad vi alla borde göra nu.

Organisationen i AIK har redan börjat blicka mot nästa säsong medan supportrarna fortsätter hänga kvar i den just avslutade säsongen. Till viss del kan jag förstå det eftersom alla verkar ha så otroligt svårt att släppa att Norling fick gå, men det måste finnas en viss gräns i det här.

Öppet möte i kväll då styrelsen skall ställas mot väggen.
Är det bara jag som tycker att det börjar bli något jävla överdrivet och gammalt. Vad är meningen? Vill vi att hela organisationen AIK skall avgå för att Norling fick gå?

Tröttsamt!

Ibland känns hela den här soppan som en jävla Hem och Skola förening med den skillnaden att i bakgrunden står ett gäng och backar upp sina åsikter med hot om våld. Jag är förvånad att AIK:s styrelse överhuvudtaget ställer upp på dessa möten. Det visar i mina ögon på att de respekterar oss supportrar.

Då det gäller Norling och hans förehavande med Firman, så ger jag han stor uppskattning för att hans tankegångar att försök till dialog oftast är bättre än fördömande. En filosofi jag själv skriver under på. Frågan är om den delas med Firman?

Det har dock funnits tillfällen då även Rikard Norling borde ha satt klacken i gräset och klart uttalat sitt avstånd från vissa handlingar. Det finns liksom ingen motsättning i hans filosofi och den handlingen.

* Jösses vad har hänt med Tottenham?

AIK som organisation tittar alltså framåt och skall presentera eventuella nyförvärvningar i slutet av november. Jag letar febrilt efter någon ny målgörare, men ingen har ännu dykt upp.

Låt nu detta möte ikväll inte balla ur och bli heta löpsedlar imorgon.

Vi är AIK allihopa ... inte bara ni.

.