torsdag 2 oktober 2008

Fjärde raka

Så skönt, och en så ovanlig känsla för en AIK:are, med vinster som staplas på vinster.
Kexlaget blev överkört och Tärnströms pojkar dundrar på med en härlig 5-0 seger. Jag vittrar något stort på gång.

Det är klart att det är alldeles för tidigt att börja spekulera om elitserien, men du är ingen AIK:are om du inte efter denna start börjar drömma, hoppas och snart kräva en plats i hockeyn finrum. Svältfödd på riktig hockey och då menar jag hockey där du brinner för hur resultatet i matchen blir, där djurgårdare skall få skämmas ännu mer, där sångerna dundrar runt sargerna, ett AIK i elitserien är BRA för hela Sverige.

Vi är på väg nu ...

* Vad gör Sverige för fel när vi inte klarar att få Zlatan att utföra de konster han gör i Inter?

Geflematchen satte bara ytterligare punkt för den här säsongens usla spel. Dags att tugga gräs nu pojkar och visa att ni inte är ett gäng ballerinor som ramlar omkring och slår felpass runt Råsunda. Sorgligt dålig prestation ... ni får ursäkta, men Gefle är ett riktigt dåligt fotbollslag och AIK kunde inte ens skrämma dem på Råsunda. USELT!

* Kan det vara Sveriges svårlästa spel som gör det?

Fick mitt paket från AIK merchandise igår. Sitter nöjd med en ny härlig AIK tröja på mig. Känner mig finklädd. Hoppas en del av slantarna går till hockeyn. Känns som bästa investeringen i AIK just nu.

* Jag menar ... hur svårt är det att störa Sverige? Tvinga våra backar att föra spelet (uppspelen) och hela vårt anfallsspel är borta.

Halmstad i helgen ... känns ju tryggt och skönt. Tråkig avslutning vi går mot i allsvenskan. Hur är det nu? 10 matcher utan vinst eller ? Fy fan!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/allsvenskan/article3438915.ab

Inga kommentarer: