tisdag 14 oktober 2008

Tränarfrågan ?

.
Spelbolaget Betway sätter upp kandidater till ny tränare för AIK nästa säsong:



Kandidat nummer 1 -
Mikael Stahre
:
Odds: 1,50

Om jag förstått saken rätt så är Stahre och Norling väldigt olika som tränare och personer. Stahre arbetar mer Söderbergskt om man så säger. Tror på den här killen.











Kandidat nummer 2 -
Nebosja Novakovic:
Odds:
3,00

Ännu en äkta AIK:are och det är alltid en start. Frågan är om han kan förändra klimatet, spelet och göra AIK till vinnare igen?
Jag är osäker.






Kandidat nummer 3 -
David Wilson:
Odds: 10,00

En arbetsmyra, inte helt olik Norling i det avseendet. Visar goda resultat med mediokert (om inte uselt) material. Skulle förmodligen göra ett utmärkt arbete i en större klubb än Ljungskile,
men är han det AIK söker?
Tveksamt.


Fick jag bestämma så skulle alternativ nummer 4 vara:


Kandidat nummer 4 -
Stuart Baxter:

Odds: 1000,00

Min husgud och favortitränare i AIK genom alla tider.
Bara citatet "This is the fucking Champions League - not amateur football. Please take your responsibility" säger allt om den mannen.


För er som inte vet så kläckte Baxter denna underbara mening till domaren Alain Sars under mötet med Barcelona i CL år 1999.

Ja ja drömma får väl alla göra.




Kandidat 5 -
Dexter Morgan
Odds:
-----

För att skönare karaktär inom fiction världen finns inte.
Säsong 3 är bättre än jag kunnat önska, så bra att jag glömmer AIK:s säsong.


Inga kommentarer: