lördag 18 oktober 2008

Klang & Jubel

.

... eller inte.

2-0 mot Norrköping.
Tre poäng, mycket mer var det inte.

Same old, same old.

Läste en krönika av Stefan Livstedt för några dagar sedan som i sin enkelhet visar hur en AIK:are mår just nu, speciellt första delen av krönikan. Läs den här!

Idag skulle det bli lite fest, så var det i alla fall tänkt, men för mig uteblev festen.
1-0 efter 10 minuter och "sådär" spel från gnaget. En relativ okej uppställning tycker jag efter det material vi nu har.

Sen blev det tråkigt, tråkigt och jättetråkigt.
Hallå Norrköping! Ursäkta uttrycket, men Norrköping suger faktiskt.
AIK försökte rulla runt, men inte var det särskilt mycket spelövertag vi hade och i andra så dansade bollen på mållinjen innan Maanoja tillslut fick grepp på den. Mål där och jag vetefan ... skulle inte förvånat mig om vi hade torskat igen.

Det är inte bra fotboll, inte rolig fotboll, inte ens effektiv fotboll. Det är antifotboll nu.
Fast tre poäng var nödvändigt. Mendez säkrade segern med ett turmål. Han hade noll kontroll på den bollen och hade redan förlorat läget när han med lite flyt och för stora dojjer lyckades få en tå på lädret. Tur!

Rikard Norling får en behövlig paus i ett pressat läge. Han har samtliga supporterfalanger bakom sig. Han mår bra av det. Frågan är om AIK mår bra av det?

Jag vet inte ... jag vill se ett nytt AIK till våren.

Det jag ser nu är för jävla tråkigt och ineffektivt. Hur som helst så behövs det inte bara en "sniper" i hockey AIK, vi behöver en i fotbollströjan också.

Jag kommer inte gråta om Norling får gå i alla fall, även om jag lyfter på hatten för hans enorma AIK hjärta.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/article3569629.ab


.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig - tror inte AIK mår bra av att behålla tränaren. Eller sportchefen Dessutom behövs en ordentlig städning i truppen. Vi har f n allt för inkompetenta spelare.
Således rätt mycket nytt blod om vi ska kunna blanda oss bland de fyra bästa.
Grå Panter-AIKare
PS Du bloggar bra! DS

Da Dec sa...

Tack!