lördag 25 oktober 2008

Oskarshamn smällen!

.

Nej varför skulle jag få vara glad en längre stund?
Det är ju inte ett "AIK tillstånd" anno 2008 direkt.

Precis som jag fruktade skulle det komma en reaktion från Leksands matchen, och vilken reaktion sedan. Ett AIK som stog och drömde hela första perioden. Helt överkörda av ett taggat Oskarshamn, 3-0 pang pang ... ridå!

Såhär tar vi oss inte till elitserien. Jag vet att det varit ett tufft spelschema och att Leksandsmatchen satt (säg för fan inte i benen) utan i skallen. Urladdningen och glädjen var säkert stor, men skall vi ta oss hela vägen måste vi klara av bortamatcher mot lag som Oskarshamn. Åtminstone ge oss en chans till att klara dem. Nu droppade vi till fjärdeplatsen och där vill vi inte vara.

Några dagars rest och vila nu, sen vill jag se en fin svit på sex segrar igen, gärna fler.

* Fotboll någon? Nähä ... okej!


.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Jo du, det var en riktig baksmälla i Oskarshamn. Det var tydligen något HV-lån som lirade skridskorna av oss.
Jag har bara 8 mins promenad till Fotbollstadion, så jag lufsar väl ner på måndag kväll. Men det känns inte uppmuntrande att frysa på fotboll just nu...

Da Dec sa...

Förstår dig.

Säsongen känns lång just nu. Är lite avundsjuk att du bara kan promenera dit. Närmaste jag bott Råsunda var i sumpan, men nu är det låååångt!