lördag 25 oktober 2008

Nu dömer jag!

.


Fastnade framför tv:n igår, ångrade mig djupt.

Jag menar ibland, speciellt fredagar, så sjunker man bara ihop och fastnar i soffan. Det går inte att ta sig därifrån. Fjärren ligger som en osäkrad Baretta i handen och man skjuter det ena skitet efter det andra.

Har den senaste tiden lyckats undvika de folkliga fredagskvällarna, men igår satt jag fast och som jag satt fast. Jag blev imponerad över hur mycket skit man kan servera under en fredagskväll. Det bara drällde av "jag sjunger som en kratta, men är med i tv ändå" program. Jag menar överallt! På ALLA kanaler! Hur är det möjligt? Förutom på svt där var det någon tragisk dokumentär eller något, orka vara djup på en fredag.

Lasse Flint och ett gäng tävlade (tror jag) och sjöng lite då och då. Nåja det gick ju att se på då hon Sahlgren var med (hon sjunger ju så fint ;D ).

Renée och vänner hade något annat sjungprogram och där var det tröstlöst få som kunde sjunga, men de försökte vara roliga i alla fall. Om de lyckades? Nope!

Sen var det något program där amatörer skall kunna låttexter. Tydligen plockar produktionen bara ut de som inte kan sjunga så vi hemma skall sätta groggen i halsen och bli illamående. Nu pratar vi högoktantigt skitprogram. Fy fan!

Sen fanns det några välslimmade brudar och killar som studsade omkring som de hade tryckt i sig allt uppåttjack som finns i hela Stockholm. Trodde ett tag att deras armar skulle separeras från kroppen och fladdra runt i studion självmant så som de skakade loss.

Men värst av allt ... idol!
Vad har hänt med Peter Jihde?
Kan inte någon tala om för honom att han just nu är det fjantigaste man kan se på Tv? Stackars man han har ju verkligen förlorat sig själv i något myt om att vad han än gör så är det råballt och att han är läckrare än allt. Har han gått i Ekwalls skola?
Less is more mannen!

Såg idol förut, men årets säsong har inte satt sig hos mig. Finns ju för det första ingen som kan sjunga jämfört med säsonger som gått (och de var väl inte världens bästa då heller). Igår dödade idolerna ABBA låtar och som de dödade dem. Det var rena jävla slakten.
Mer sånt här och Idol som program är dött, låter iof inte så dumt när jag tänker efter.

* Men gubbjävel varför gick du inte från tv:n om det var så jävla dåligt?

Svar: Var för paralyserad och viktigaste av allt, jag hade ju kvar i glaset.


.

Inga kommentarer: