måndag 27 oktober 2008

Min oklädsamma negativism

.


Rannsakning:
Sitter här och ser AIK mot Örebro och börjar fundera på mina känslor.
Alldeles för några sekunder sedan räddades AIK av Nisse från 0-2.
Jag kände då att låt skiten gå in.
Ska vi förlora så kan vi lika gärna göra det med ett gäng mål i baken.


Vafan är det för skit!
Känns väldigt Bajenaktigt.

Javisst, besviken kan man vara över hur säsongen förflutit, men att nästan hoppas på förlust är snudd till förräderi. Det är åtminstone inte snyggt.

* Blir lite som Niva och hans gelikar gällande Tottenham. Hellre spel i lingonserien än att en smutsig Harry Redknapp med guldbyxorna styr vårt kära lag.

Klart jag vill att AIK skall vinna, men den där negativa känslan som får mig att tänka; förlora då era svin så jävla hårt att det händer något, är svår att förklara. Det är ett sätt att ge skit tillbaka. Kanske det enda sättet en supporter har. För lojala fans fortsätter gå på matcher, se sitt lag där de kan, prata laget, stötta laget oavsett vad.

Även en pessimist är en supporter, men det hjälper knappast läget vi står för just nu.
Det jag vill se är BRA fotboll från AIK, inte bara en skitmatch till. Örebro kör klassiskt Uruguay och AIK försöker komma in på mål, men misslyckas med sista passet ständigt. Känns det igen?

* Özkan är värd att se i alla fall.


.

Inga kommentarer: