måndag 27 oktober 2008

Guldfotboll

.



Nej, skojja lite bara, men 25 riktigt bra minuter i början av andra halvlek räckte idag till en seger mot ett decimerat Örebro. 25 minuter som förde tankarna tillbaka till vårens fina spel. Det är såhär vi vill se AIK.

En liten kort summering:
Burgic är ju en riktig måltjuv.
Jagne är mest snabb i benen, ofattbart att han kan springa offside så många gånger.
Obolo är så jävla viktig för AIK, fungerar han så fungerar mycket.
Mittfältet fungerade bra i andra halvlek.
Ortiz är fortfarande en risk.
Tjärna sprang sönder Örebro.
Özkan skall leverera passen, härlig känsla.

Hörde jag Norling kvar?

Nja ... jag är inte övertygad efter denna match.
25 minuter räcker inte för mig.


.

2 kommentarer:

Solnasnackar´n sa...

Någon större tillställning bjöds vi inte på av AIK på Fotbollstadion ikväll. Håller med dig om 25 min i andra halvlek, mitt betyg blir dock halvhyfsat.
Förresten vad menar du med ett decimerat ÖSK? De hade väl 11 spelare på planen matchen igenom, eller missade jag något?
Förresten kolla in min blogg.

Da Dec sa...

Tänkte mer på att några av deras bästa spelare inte var med, bland annat Kim Olsen.

Jag kikar in på din blogg då och då, skall genast studsa in och se vad som väntar mig.